Sunday, September 12, 2010

mengapa?

Mengapa perlu ada perasaan mcm ni? agak pelik dgn perasaan sndr...dia cuba nak mendekat kan diri, nak berbaik2...tp kenapa perasaan utk berkawan dgn dia, saya pandang sepi dan tidak seikhlas mana...mengapa? apa salah dia...saya tahu perasaan ni patut di buang jauh...dan cuba seikhlas hati terima dia yang ingin berkawan dgn saya, yang mungkin satu hari nanti, kami akan jadi saudara...adik ipar mungkin?

Tapi kenapa setiap perbuatan yang dia buat, rasa menyampah yang meluap2...Ya Allah...jauhkan lah perasaan negatvie ni ya Allah...sesungguh nya aku hanya insan mu yang lemah...

Dia wish, selamat hari raya pun saya ada perasaan berbelah bagi untuk reply...ah, biarlah lg pun wish dlm fb je pun...tp yelah, sbb dia takde contct number saya? tapi...hmm biar lah...dia start komen pd photo org2 yg rapat dgn saya pun, saya dah start macam meluap2...perasaan ape sbnrnye ni? mungkin sbb saya tak kenal dia? atau adakah kerana kami satu bintang...Aquarius...yang mmbuat kan saya jd mcmni? adakah dia juga sbnrnya sama? astarfirullah....tak baik mengata org, tak baik tak suka org...setiap perbuatan kita pasti akan ada balasan...biar berbuat baik dgn org, jgn bbuat sesuatu yg mcm ni...

saya cuba untuk terus buang perasaan tak suka ni, sbb budak tu rs nye takde salah apa pun...tp kalau org kutuk dia, timbul rasa kesian pd dia...sedangkan saya sndr ada perasaan yang mcm ni...

mungkin, saya perlu meluahkan apa yang saya rasa kan...harap2 selepas ni...saya boleh kawal perasaan, bole belajar menjadi ikhlas...ya ikhlas tu penting...kita tak bole berlakon, tak boleh berpura2...sbb ia tak akan nmpk ikhlas di mata sesiapa pun...harap2....saya berubah selepas ni, jika tak mahu serapay mungkin pun takpe, asalkan, dpt terima salam persahabatan dr dia....insyaallah ~

0 comments: