Wednesday, January 26, 2011

"AKU LUPE"

hehehe..bile keluar ayat ni, teringat lawak budak sg besar dlm raja lawak 5 tu hehe...walaupun tak tengok tp dpt rs kan aura dia yg bole buat org mengikut hehe...

dan memang "AKU LUPE"

semalam last day utk renew insurance kereta, tp disebabkan semalam mmg dh lupa dan abah yg simpan birth cert kete tu, so ptg smlm br request nk birt cert tu utk renewal, dan abah dah pun letak ats meja kat depan, tapi....."AKU LUPE" nk amb pg ni....time dah smp sentral, tgh jalan to office, br teringat tp nk patah blk pun, tak leh gak, lain la kalau aku ni early comer yg byk ms nk buat pg2 kat ofc, tp aku ni adalah sipi2 comer hehe...smp ofc pun lg seminit 8.30 atau pun 5minit lepas 8.30...so cane?

insurance co tu kat building sebelah je...Allianz...

kenapa aku suka Allianz? sebab coverage utk nature disaster dia byk...dulu CLK daku tu menggunakan Uni Asia, tp bile lepas beberapa tahun baru tersedar yg coverage utk nature  disaster dia hanya cover utk flood...bole? jadi I've decided utk tukar...sbb masa zaman2 keje di bank dulu, insurance mmg my product...so terus cari commerce insurance sbb commerce cover utk flood, landslid, dan beberapa lg...yg aku tak ingat...dan since 2007 commerce insurance telah di beli oleh allianz insurance, maka, allianz la nama insurance itu sekarang...

tapi...thn lepas CLK tu di cover oleh takaful...sebab abah yang renew kan...hehe (gara2 anak sengkek, kan bah) ehehehe

byk juge kes yg aku dengar pasal takaful...so thn ni , nk renew sendiri dan kembali pada allianz isnurance.....the best thing is that, tak perlu berjalan jauh...sebab ia berada di building sebelah jek....CUME....nak ke pejabat post utk renew roadtax je yg JAUH...huaaaaaaaa

p/s: CLK=Cute Little Kelisa (bukan yg berbintang 3 tu ye)

2 comments:

n a d e a said...

mine is CLV. HAHA.

eh dak sg besar eh die?
junior kita kah? hehe

waaa.... aku pun nak kne renew.. ko ade abah byrkan
aku? sob sob....

Dilla Human said...

hahaha..tu thn lepas..thn ni camnor..kn bayor sndr....ala kak yong byk duit...hehehe

tak rs junior kite...xkenal pun...