Friday, January 21, 2011

= Semalam =

Semalam hari cuti, semalam satu hari kerja hanya memasak...rupe2 nye semalam nenek nak datang rumah...dengan mak su & anak2 dia yang sedang membesar tu (lasak betol)...
semalam jugak yg kecik tu kena marah dgn aku..hehe...bukan sbb apa pun tp nk mengajar...
semalam jugak tak jadi nak pegi shopping sbb semalam mereka datang rumah dan balik agak malam...jadi semalam hanya hari di rumah dan segala aktiviti yang dirancang semalam tergendala....takpelah, tak dapat pegi semalam, bole pegi esok atau lusa...

Semalam, dalam hangin2 dengan sepupu kecik dua orang tu...ada jugak kelakar nye budak2 tu...bergaduh2 berdua, tbe2 ketawa...semalam jek 2 3 4 kali yg si adik tu melalak...memang dah macam kembar...semua benda kena beli 2...semalam beli barang sekolah...yang si adik tu pun nak juga...ape2 jela...semalam juga rumah jadi macam tongkang sebab budak2 tu memang lasak dan habis semua benda dia nak explore...semalam, bukan setakat rumah bersepah, tapi semalam jugak abis benda2 kuah tumpah kat lantai...hadoyaiii....
semalam, mak dia tengok jek...suruh aku yang cubit bile anak dia panjat2 tepi tangga? hah semalam memang peluang aku la hehe...tp semalam aku plak tak sampai hati...yelah kadang2 datang rumah, dh kena marah n kena cubit? so semalam, dorang kena marah je, cubit next time ok hehehe

semalam, time nak balik tu...si Athirah (yg kecik tu) salam dengan aku...patutnye ckp ok bye kak ila, tp semalam dia boleh salam dan cakap 'hello apa khabar?' hehe...gedix btol budak tu...semalam bile aku pakai fish kat rambut dia pun nak pakai jugak..."eh tirah pun nak pakai tu kak ila" , semalam bile aku naik atas tgk tv dalam bilik adik, dia pun ikut naik dan cakap "tirah pun nk tgk tv kat dalam bilik", semalam terus aku ttp tv and cakap, "alamak tirah, kak ila nantok, nk tdo" dia balas, "oh ok, tirah turun la, tirah ttp pintu ye, kak ila tdo" adoyaii....
lepas tu dengar suara dia gadoh dgn abang dia...lepas tu melalak...dan semalam memang rumah tu takde seminit pun yg senyap tanpa suara mereka berdua...

Semalam, sebelum dorang balik, having dinner....dan mereka sangat suke kan ikan...tirah nk ikan, azim nak ikan, azim nak nasi lg, tirah pun nk nasi sikit, ala azim tak dpt ikan ke? hah tirah dah mkn ikan ni, alaaaaaaaaaaaaa asyik azim je dpt ikan, tirah pun nak, haha azim dh abiskan nasi, tirah kalah. tirah punye nasi tinggal sikit je, kak ila ni bg tulang ikan, tirah nak ikan tu...

Hadoyai...fenat...tp ape pun layan jelah si tirah dan si azim

dan sebelum balik, tanye dia, kat sekolah ada budak nangis tak tirah? dia jawab 'ada'. sape? Aida Nur Athirah dia jawab...sape tu aku tnye? kawan tirah? tak lah budak gemok (sambil tangan tunjukkan kat diri sendiri) lol ~~~~ 

0 comments: